Kako poteka izdelava spletnih trgovin?
Izdelava spletnih trgovin se začne pri izbiri prodajnega asortimana na podlagi katerega se določi ozadje (programski sistem) spletne trgovine. Najbolj poznani sistemi so Woocommerce, Magento in Shopify, ki pa se med sabo zelo razlikujejo, predvsem z vidika stroška razvoja, možnosti naknadnih nadgradenj in združljivostjo s poslovnimi informacijskimi sistemi. Obstajajo tudi alternative programskih sistemov, ki so po navadi bolj zmogljive in kompatibilne s poslovnimi informacijskimi sistemi. Seveda je na tej točki pomembo kdo stoji za izdelavo spletne trgovine, saj ni vsak “one man band” prava izbira za vašo spletno stran.
Vedno se pred izbiro modula za prodajo vaših izdelkov posvetujte z izvajalcem in preverite, da bo izbran sistem podpiral vse vaše želje tudi tiste, ki bodo morda prišle skozi leta. Cilj prodaje preko spleta je razširiti poslovanje iz fizičnega sveta v virtualni, kar pa lahko povzroči razcvet posla in na to morate biti že v naprej pripravljeni. Naknadne nadgradnje pri nekaterih sistemih niso najbolj primerne ali pa je za to potreben večji finančni zalogaj, zato je potrebno pomisliti na prihodnost delovanja podjetja na spletu.
Če še nimate izbrane domene za vašo spletno trgovino bo to eden izmed korakov, ki bo ključen za poslovanje. Prava domena je tiska po kateri vas bo vsak prepoznal. Naj bo enostavna, po potrebi odraža dejavnost podjetja ali ime, da si jo lahko vsak zapomni že po prvem obisku. Končnico domene pa prilagodite glede na trg na katerega ciljate – primer: končnica .si naj bo za slovenski trg, končnica .com pa za globalni trg.
Ali je izdelava spletnih trgovin kompleksna?
Izdelava spletnih trgovin je lahko enostavna na različnih platformah, ki omogočajo izdelavo trgovine vsakemu od nas brez programerskih izkušenj. Te platforme so primerne za tiste, ki jim je spletna prodaja kot hobi oz. nekaj kar jim prinaša dodaten zaslužek poleg stalnega prihodka. Vložek je dokaj majhen saj poleg zakupa domene in gostovanja spletnega mesta drugega vložka pravzaprav ni. Se pa pojavi problem, ko ta “hobi” postane glavna dejavnost in je potrebno spletno trgovino nadgraditi in jo povezati z različnimi poslovnimi informacijskimi sistemi.
Za vse tiste, ki pa jim predstavlja prodaja preko spleta razširitev podjetja ali pa primarni priliv v podjetje pa se izkaže, da je izdelava spletne trgovine precej kompleksna zadeva saj je potrebno imeti poglobljeno programersko znanje, da bo trgovina delovala v polnosti in dosegala vse zastavljene cilje. Pri izdelavi spletne trgovine je priporočeno na začetku investirati malce več in izbrati prave strokovnjake iz tega področja, saj se vam investicija zelo hitro povrne.
Prednosti spletnih trgovin
Nekatere prednosti kvalitetne spletne trgovine so:
- spletna trgovina je odprta 24/7 in lahko vsak kupi izdelek kadar želi
- strošek obratovanja spletne trgovine je relativno majhen
- obiskovalcu se lahko pokaže celoten asortiman izdelkov in predstavitev posameznega izdelka
- pospeševanje prodaje izdelkov s pomočjo oglaševanja preko spleta
- izdelava spletne trgovine je cenejša kot postavitev fizične trgovine
- večji pregled statistike obiskovalcev, njihovega gibanja, zanimanja in lažja analiza za povečanje prodaje
Izdelava spletne trgovine je naložba za prihodnost podjetja. Leto 2020 je pokazalo, da je spletna trgovina zaradi zaprtja fizičnih trgovin, stalen prihodek podjetja. Nekatere produkte ne bomo kupovali preko spleta, razen če smo v to stoodstotno prepričani, večino pa jih bomo ker je enostavneje saj nam izdelke dostavijo kar na dom.